vrijdag 10 oktober 2014

Herfstblaadjes in de klas..


Op maandag stond TIK TAK op de planning. Terwijl de kindjes hun koekje opaten, kon ik alles klaar zetten… Ondertussen zag je enkele hoofdjes piepen en fluisterden ze naar elkaar… “psst! De juf gaat straks schilderen én met de bekers én met…” Ze kijken steeds met grote ogen, terwijl ze eigenlijk al weten wat er zal volgen.

 De seizoensveranderingen bespreken, de dieren van het bos vergelijken, … De kinderen weten al héél veel over het bos en over de herfst. We vergelijken ook de seizoenen met elkaar. We speelden ook nog enkele spelletjes met kabouters, en mochten er nadien zelf eentje schilderen. Onze eigen kabouter voor in ons eigen BOS! Samen met een egel, uil, paddenstoelen, … De kinderen hebben hun best gedaan hoor mama’s en papa’s!

Vul de reeks aan… Oei wat is dat nu weer?? Het is hetzelfde als een patroon leggen zei ik tegen de kinderen. “Aah natuurlijk”… zei Senne… “Dan snap ik het al hoor!”. J Ze weten meer dan ze soms weten… En dat is net zo leuk. Ze denken dat ze spelen, terwijl we eigenlijk WISKUNDE aan het doen zijn!  Of wereldoriëntatie… Nee hoor… We gaan gewoon naar het bos denken ze J Niks meer, niks minder… Maar wij weten wel beter!
Vandaag geen turnen voor ons, dus speelden we een beweegspelletje met de juf. We mochten ook nog iets geks doen… schilderen met veren van een uil! We schilderden vorige week al met takken, en deze week was het met veren..
 
 
 
 
 
 

 
 





Gisteren moesten de leerlingen van het lager een oriëntatieloop doen in het bos. Daardoor werd ons uurtje verzet naar vandaag… DUS we mochten vandaag wel twee keer turnen met juf Lotje! In de ochtend op school en in de namiddag gingen we met de bus naar de sporthal! LEUK!! Het thema werd afgesloten en de werkjes gingen allemaal mee naar huis. Wat hebben we weer flink gewerkt!
 
Prettig weekend!
 
Deze week is er iets misgegaan met het trekken van de foto's, er stonden er jammer genoeg héééééél veel mislukte foto's op het toestel. Volgende week meer geluk?!
 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten